sexta-feira, 26 de março de 2010

Jamie Oliver's Food Revolution

I just watched the preview at YouTube and, OMG, so totally love it.

It is really terrifying how this same problem is quickly getting to Brazil too. For some reason ppl here tend to think everything from America is just great and they try to copy even the bad habits from there. Ok, they have really cool stuff and ideas many ppl could be inspired of, but, just like any other place in the world, they also have some problems that need to be solved... Come on... Pizza for breakfast and donnuts for lunch AND dinner? At a school? Plus all the food that's wasted by the end of the day?

No doubts Im gonna be a loyal watcher of this show  (too bad they still didnt upload the 5/5 part of this). Both thumbs up for Jamie.

terça-feira, 23 de março de 2010

Blog Award

Blu, from Therapy by Thread passed me this award!  Sooo happy! Thanks, sweetie! Big hug for you!

The rules of Beautiful Blogger Award are simple:
1. Accept the award
2. Thank the person who gave you the award
3. Add a link to the person who gave you the award
4. Put the award on your blog
5. Write 10 things about yourself others might not know about you
6. Pass the award on to 10 others

Ten things that may be of interest that I probably have not mentioned before:
Im slowly reducing the amount of meat I eat. Hopefully gonna be a vegetarian by next year .

Once I was told I have a nice voice, when I was distractive, singing to myself. I dont think so, but it was a lovely compliment.

This must be known by many ppl who know me, but... here: I care more about animals than ppl.

I believe in reencarnation.

I have a thing for gray haired men...

Im exactly like a squirl: I tend to save money on places I forget about and, then, ages later, I find it.Eventually... LOL.

Im the queerest girliest girly girl I know.Can you tell?!!!

I wear glasses since 4yo (miopic parents, miopic child) and contact lenses since 15yo.

  I believe in UFO's.

I cant stand with noisy ppl or places. Srsly, I cant. It disturbs me in a way I cant even explain.

Passing on to (in no particular order):
Lisa V.
René Louise

Also, if you are a follower or a frequent visitor, you may have noticed the layout changes on my blog. I want to publicly thank to Nia, the "computers ninja" as she is known from now on. Im such a computers challenged person! LMAO. Thanks for just being there, sweetie!

Wishing you a great Fall! Well... at least this side of the planet! Temps are getting down and I couldnt be more thankful to Mother Nature!

segunda-feira, 22 de março de 2010

In red

Flávia's bday gift - w.i.p.

Recueil 100 Minis Coeurs - Le Grenier de Zoé
Stitched on 18ct white Aida

May 15th is Ana Flávia's bday and I cant believe Im thinking THAT ahead.
Wasnt sure on what to make for her and eventually decided on a new dress.My sister was sooo impressed on the blue one I made, I am positive she is gonna enjoy a new one. =)
The cross stitched part is gonna go on the chest part of the dress, but I need to think a bit more about it... Maybe a pocket? Just love that shade of red and the micro polka dots took my heart.
Hope to have it done soon...

quinta-feira, 18 de março de 2010

Back on track and talking about Rio

Hi, everybody!
I think I was sad for enough time: bragged a bit, whined a lot, cried (I do that when extremely pissed on something) and wanted to smash somebody's face. Almost gave up on something very special and important to me... But eventually, I moved on. There're not much options apart from that, uh? =/ Must believe things are gonna get better one way or another. Faith... In the end, its all about faith.
Anyways... I went to Rio, for a few days: I'm now the newest very proud Godmother of baby Flávia, my niece. =)
Here are the pics I want to share with you girls!

Oh, hai!

She was sooo pretty on her dress! Godmother's gift! =)


She wasnt very happy when the Father drop all that water over her head... Cried and kicked as much as she could, lol. Must be scary... She finally went to mommy's arms (my sister) and fell asleep.

Bug off

"Bug off" face... lmao

I also enjoyed my time back at my home town to go to the downtown area o the city. Its plenty of history and beautiful architecture. It couldn't be diff, since Rio was for a long time the capital city of Brazil.(Its Brasília from the 60's on).


Lots of comercial buildings.


Pictures dont make any justice to this cathedral.


When at Rio I could never miss the chance to visit the CCBB (Centro Cultural Banco do Brasil). Its a culture place filled with exhibitions, teather, cinema, etc...

Coffee and books

After your 1st step into the place, theres no way your chin doesnt hit the floor: the architecture is amazing!!!! At the right side you have a books shop and over it a cozy, super fancy cafe.

Oooh time

Time for a "ooooh" and a "aaahhh".


CCBB was placed in a 1906's building, that was initially used as a headquarter of the bank from the 20's on.

The back side

The back side of the 1st floor.

Looking from the upper floor

Looking from above you can have a better idea on how beautiful this place is.


Unfortunately no cams were allowed on the exhibitions areas... Shame... There were plenty! Absolutely awesome works and interesting stuff. Well... this skylight is quite a piece of art too, so, I can't complain. =)

On a stitching note, I started and finished this towels set while at Rio.I was planning on keeping it for myself, but... After mom saying "oh, God... I know you keep almost none of your works for yourself... But... This one is coming along sooooo nice!!!" there was no way I could back home with this set with me, uh? LMAO

Hearts towels set for mom

What do you girls think? It was really nice to stitch, tho unbelievebly thread and time consuming. I like the final effect too... Plz forgive me all the wrinkles!! I took the pic right after taking the towels out from the dryer! Lol. I finished it hrs before my flight and left the set with my sis to surprise mom after I left. =)

Thank you all, dear friends, for all kind mesages left here. Really touched my heart! Super duper kiss on each one of you!

terça-feira, 16 de março de 2010


Just wanted to thank you all, girls, who left such sweet messages. I love you all! =)
Things are better around here. I already can see a bit of Sun despite all the clouds.Thanks for baring with me, girls! Soon I'll be back on posting.

quinta-feira, 4 de março de 2010


Something really frustrating has happenned.
Im not in the mood for blogging what so ever.
It will take some time till I come back here.
Sorry, but...